Bilim anlayışında son dönemlerde yaşanan değişim ve gelişmelerin eğitim bilimleri alanın da etkileri görülmektedir. Yapılandırıcı yaklaşım özellikle eğitim programları üzerinde etkili olmuş ve birçok ülkede uygulanmaya başlanmıştır. Türkiye'de de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2004'de başlatılan program geliştirme çalışmalarında yapılandırmacı yaklaşım programların temel yaklaşımlarından birisini oluşturmuştur.

Elinizdeki kitap yapılandırmacı yaklaşımı birçok boyutu ile incelemeye ve aynı zamanda din eğitim ve öğretimi açısından değerlendirmeye çalışmakta, bu çerçevede yapılandırmacılığın din eğitim ve öğretim içi ortaya koyduğu fırsatlar ve tehditler analiz edilmektedir. Bunun yanında yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ve 2007-2008'de uygulamaya konulan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı incelemekte, programın etkililiği ile ilgili olarak öğretmen görüşlerine de ayrıca yer verilmektedir.
(Tanıtıtm Bülteninden)

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786054036240
Yayın Tarihi :2017-10-11
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :2.Baskı
Sayfa Sayısı :360
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :155 X 215
Emeği Geçenler :
Yazar   : Mahmut Zengin
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler